Nowa wersja bloga jest już aktywna.
LASAIR.PL
Serdecznie zapraszam!

intrukcje szablony loga do druku poradniki nadruki
Burning moon szablon
Ciemny, responsywny szablon z wersją na telefon i animowanymi elementami. Ze względu na użycie apng, najlepiej prezentuje się na przeglądarce Firefox, gdzie faktyczne widać animacje. podgląd
Przy tworzeniu tego głównego, cały czas zapalały mi się lampki nad głową xD Myślałam, że nie jest możliwe, by blogspot całkowicie wyglądał jak strona. A jednak jak trochę pomyślałam, to się udało! Mam normalną stronę główną i odseparowaną część blogową. Jak to zrobiłam pokaże wam w instrukcji :> Jeżeli będziecie chcieli, mogę również zrobić instrukcje o obrazkach w poście, które pojawiają się tylko na stronie głównej, a nie ma ich po wejściu w post lub zmieniają swoje położenie, jak w przypadku szablonu Monster Kingdom 😈

Generalnie przy tym szablonie nie mam wam zbyt dużo do pokazania. Jak zwykle zaczęłam od szkicu, ale kartka mi wyparowała. To żadna strata, bo rysunek był jeszcze bardziej uproszczony niż w przypadku logo :D
Największy problem był z wymyśleniem stylu miniaturek. Widzicie, w poście z instrukcją na mobilną wersję, że ten art różni się od reszty. Za dużo czasu nad nim spędziłam, dlatego szkoda mi było go usuwać :/ Druga najgorsza rzecz to popularne posty. Jeżeli wstawicie gif do posta, w popularnych nie będzie się ruszał i dodatkowo pojawi się na nim przycisk startu, jakby to było video. Długo próbowałam się tego pozbyć, ale niestety nie wyszło. Z pomocą przyszło apng, czyli animowany png. Takie gify tylko z lepszą jakością i możliwością wstawienia bez tła. Prawdziwe cudo 👌 Dzięki niemu na głównej mogłam dać animowane logo i slajder w tle, bez większego kombinowania. Problem oczywiście pojawił się, gdy sprawdzałam jak szablon wygląda na innych przeglądarkach. Chrome i jemu podobne nie odtwarzają apng. Mam nadzieję, że zaczną z czasem, bo niestety tu już nic nie mogę zrobić :<
Animacja loga nie zajęła mi dużo czasu, ale, że chciałam zrobić z tego też video, robiłam to w bardzo dużej rozdzielczości. Jak już skończyłam, okazało się, że mój komputer jest za słaby, żeby to zapisać xD Bosze ile z tym było męczenia się.


Tak na początku wyglądał blog i strona główna.


A tu macie dalsze kombinowanie z układem na blogu.


Portfolio powstało od razu, tak jak miałam je na szkicu, główna zmieniła się tylko trochę, przez dopasowanie animacji i zmianę czcionki, natomiast blog to jakaś masakra xD To co miałam w szkicu, czyli to, co widzicie na pierwszym zdjęciu, przestało mi się podobać i trzeba było kombinować :D Mam wielki problem z projektowaniem wyglądu postów i tak samo było przy tym projekcie. Było więcej wersji niż tutaj widać, ale nie znalazłam zdjęć :(
Problem z blogiem miałam jeszcze przy stopce. Jakoś to wszystko nudno wyglądało. Nie wiem jak działa mój mózg, ale gdy dodałam ostrza, to nagle wszystko wypiękniało xD Bardzo kocham animacje ;__;
Przy komentarzach zdecydowałam się na disqus. Wiem, że raczej mało z was ma tam konta, ale naprawdę polecam 👉 Jest w pełni responsywny, dzięki niemu już całkowicie pozbędziecie się wyglądu bloggera, można edytować swoje wypowiedzi i dodawać obrazki czy gify :3 Mi ta opcja z gifami najbardziej się podoba xD Gdyby więcej blogów to miało, pewnie byłabym bardziej aktywnym komentatorem hahaha :D

To tyle ❤ Widzicie, że podstrona o mnie jest jeszcze nieaktywna. Trochę mi się z nią zejdzie. Pisanie o sobie to prawdziwa tragedia, a chcę zrobić to w jakiś ciekawy sposób.
Zaraz czeka mnie matura, więc trzymajcie za mnie kciuki! ✌

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz